14 europeer i badkläder

Syd- och mellaneuropeer kan inte riktigt det här med att bada bastu. Dom vill bära badkläder och springa ut och in hela tiden. Fast mysigt var det. Vi åkte en tunnelbanestation söder ut och gick en bit till ett bastuställe. Där hade vi bastu för femton personer, kall pool, duschar och en säng (varför dom hade säng har jag ingen aning om). Det var jättemysigt. vi drack lite öl, badade lite och vips hade nästan tre timmar gått.

I fredags gick jag ut med några av mina karridorsbakanta till ett ställe där någons bekanta skulle spela. Spelningen var sådär, men efteråt pumpade dom ut Dancing Queen och sen var det fest till klockan sex på morgonen. Under kvällen hann jag träffa en ryss som pluggat svenska och jobbar på Ericsson, bli bjuden på öl av olika män, rökt en cigarett på runt 30 sekunder, dansat töntigt med Carmen och moffat en pirog med fnissande väninna som bjöd med mig till Skotland. Jag hade hur kul som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0