Ska det vara så här?

I onsdags gick jag vilse i en stor gammal botanisk trädgård. Den ligger precis vid universitetet och är omringad av högt svart järnstaket. Det var vackert vinterväder med en halvmeter snö och träden stod svarta mot dom gamla fallfärdiga husen, utanför ett av husen hoppade en stor svart kråka. Här och där stod gamla träbänkar och nedanför olika sorters granar stod rostade namnskyltar på ryska och latin. Det var något av det vackraste jag sett någonsin. Alla grindar var stängda, vilket fick mig att känna mig instängd, speciellt med tanke på gubbarna som tydligen verkade bo i trädgården. Jag fick gå tillbaka genom skogen som täcker trädgården till stället där jag kommit in.

Igår kokade jag och Andreas rödbetor till middag och åt på mitt lilla rum. En rödbeta var rutten och behövde slängas. Grönsaker, fick vi höra senare av vår lärare, ska man tydligen inte köpa på stormarknad utan på marknaderna. Senare på kvällen spelade Andreas granne, den underlige lille tysken, piano för oss i en liten salong på våningen över. Vi sjöng "Kalinka" tillsammans med våningens tillsynskvinna. Den lille tysken är verkligen underlig. Han pratar mycket och har många, lite kontroversiella skulle man kunna säga, åsikter angående Ryssland. Ikväll ska han laga snitsel åt mig och Andreas, det ska blir trevligt.

Det jag undrar är om nästkommande studievecka kommer bli likadan? Blir den det kan jag dra mig till slutsatsen att Moskva åtminstånne är lite magiskt.

Kommentarer
Postat av: Mamma och pappa Moberg

Hipp hipp hurra för födelsedagsbarnet idag! Grattis lilla vän, vi är glada att du verkar ha det bra.

Alla pussar och kramar i världen får du av oss!



Mamma och pappa

2009-02-14 @ 08:44:17
URL: http://zaraimoskva.blogg.se/
Postat av: Patrick

Mitt hjärta, min bästa älskade Zara!

Hoppas du har en underbar alla hjärtans dag i ryssland! Jag firade med att kolla på en dokumentär om Rasputins sexuella utsvävningar. Åh grattis på födelsedagen, grattis grattis grattis!



PUSS



PS: Skicka gärna ett till sms, har inte ditt nummer och råkade radera alla sms jag fått.

2009-02-14 @ 22:50:20
Postat av: Malin

Hej Zara! vad kul att du börjat blogga och tack för ditt sms.Vi hade fonetiktenta förra veckan som glömde helt bort att svara, izvini! tempot är helt galet på ryska 1. Var glad att ni slipper det. Iof kanske ni får er dos av hets i Moslvas tunnelbana.haha. Ska fortsätta följa dina äventyr på bloggen. Har du tråkigt kan du kolla in min : www.vardagsrevolt.blogspot.com . Inte så aktiv längre men ändå. Kram och grattis i efterskott!

2009-02-15 @ 22:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0