Anlänt i Moskva

Idag kom jag och min kompis Andreas till den ryska huvudstaden. Flyget till Ryssland gick bra, det gick från Arlanda 10.05 och med på planet fanns det ryska hockeylaget som just förlorat mot Sverige. Det kändes lite spännande och både jag och Andreas blev lite förvånade över att dom flög ekonomiklass, dom borde ju ha lite större status, gärna eget plan, men det kanske dom bara får när dom vinner.

Väl framme blev vi mottagna av en trevlig rysk man anställd av resebolaget som skjutsade oss till MGU, universitetet där vi ska studera. Moskva har varit dimmigt och nollgradigt hela dagen och vattenpölarna på gatorna är gigantiska. Vår chaufför ledde oss in till vår våning på universitetet där vi ska bo och vi fick träffa vår våningstant som visade oss våra rum och gav oss en förenklad verision av reglerna som gällde. T.ex. inget boom-boom på natten. Det är lugnt för mig.

Vår husdel, eller corpus som dom kallar det, har en massa spännande lukter. Entren luktar dill och gammal svettig sko, Andreas rum luktar korv och hans grannes rum luktar apa. Mitt rum luktar gott, helt normalt, det är jätteskönt, så att jag kan få en liten näspaus. Det finns inget kylskåp men att ställa kefirpaket och frukt mellan förnstren i vad som skulle kunna kallas ett tvåglasfönster hoppas jag ska gå bra, det får jag se imorgon.

Jag kan tipsa om Andreas blogg: retrospektiv.wordpress.com


Kommentarer
Postat av: Mattlo

bevakar

2009-02-09 @ 21:32:09
Postat av: Patrick

Московский государственный университет! :)

2009-02-09 @ 21:38:43
Postat av: Anna

wow! coolt med hockeylaget.



2009-02-14 @ 18:56:59
Postat av: Zara

Duktiga Patrick, jag visste faktiskt inte vad det stod för själv. :)

2009-02-15 @ 14:38:03
URL: http://zaraimoskva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0