Lite skolk och lite Lenin

Förra veckan, eller om det var veckan innan dess, tid är lite svårt att räkna ibland, skolkade jag och Andreas lite. Jo, det gjorde vi faktiskt, och nej, det vet jag att man inte ska göra, men nu gjorde vi det i alla fall. Det var fantastiskt väder och vi satt utomhus och pluggade, åt fil och müsli på trappen till vår flygel med korridorskompisarna, vi var ute och sprang och gjorde grejer.

Nu vill jag ju inte prata om vädret, men jag känner att jag måste. För efter denna fantastiska vecka, som jag tror var förra veckan, så har det blivit helt sjukt kasst väder. Det har börjat snöa igen. Det är kalla äcklig blåst som tränger in under tröjan och halsduken och draget i rummet gör att jag sover dåligt.

Imorgon är jag ledig, det är jag varje onsdag. Då ska jag försöka muntra upp mig själv med ett besök hos min favoritkommunistgubbe. Jag vet inte vem ni andra tycker är den vassaste av alla dom där gamla profilerna men enligt mig är Lenin den allra bästa. Varför? Ingen aning, han var ryss och det är lite ballt, men han är färdigrestaurerad för i år och har fått ny finkostym på. Jag kanske ska köpa en liten blomma.


Kommentarer
Postat av: niklas

lenin är tuff alltså. du borde läsa lirarn alltså!

2009-04-24 @ 00:24:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0